İngiltere Tüketicileri Daha İyimserleşiyor ve Harcamada Artış Yaşanıyor
İngiltere’de Cuma günü yayınlanan bir ankete göre, İngiliz tüketiciler hükümetin ilk bütçesi ve ABD başkanlık seçimlerinin ardından daha az karamsar hale geldi ve Noel öncesinde harcamaya daha fazla iştah gösteriyorlar.
Araştırma grubu GfK’nın tüketici güveni ölçümü Ekim ayında eksi 21 iken Kasım ayı anketinde eksi 18’e yükseldi.
GfK’nin tüketici direktörü Neil Bellamy, tüketicilerin 30 Ekim bütçesi ve 4 Kasım ABD seçimleri öncesi streslerini atlattığını belirtti. Ancak Bellamy, “Henüz erken, fakat bir dönüşüm işareti var. Enflasyon hala kontrol altında değil, insanlar mali baskıyı hissediyor ve hükümetin vaatlerini yerine getirmesi zaman alacak.” şeklinde konuştu.