Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen, elektrikli araçlara getirilen ek vergilere karşı çıkıyor

Avrupa Birliği’nin Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 38’e varan gümrük vergisi getirme kararı, otomotiv sektöründe büyük yankı uyandırdı. Özellikle Alman otomobil üreticileri Mercedes-Benz, BMW ve Volkswagen, Çin pazarında büyük bir başarı elde etmişken, bu vergilerin Çin’deki operasyonlarına olumsuz etkisi olacağından endişe ediyor.

BMW CEO’su Oliver Zipse, AB’nin korumacı tedbirlerinin ticaret savaşını tetikleyebileceğini ve Avrupa şirketlerine zarar verebileceğini belirtti. Mercedes CEO’su Ola Kallenius ise açık ticaret ve iş birliğinin gerekliliğini vurguladı. Volkswagen ise AB’nin kararının zamanlamasını sorgulayarak, Avrupa’da elektrikli araçlara olan talebin zayıf olduğunu dile getirdi.

AB, bu vergileri Çinli otomobil üreticilerinin aldıkları büyük sübvansiyonlara karşı bir önlem olarak görüyor. Ancak, Almanya’nın VDA sanayi kuruluşu, bu vergilerin Avrupa otomotiv sektörüne daha fazla zarar verebileceğini savunuyor.

Bu vergiler sadece Çinli otomobil üreticileriyle sınırlı değil. Tesla, BMW, Volvo ve Renault’un Dacia markası gibi Çin’de üretilen elektrikli araçlarını Avrupa’ya ihraç eden Batılı üreticiler de bu vergilerden etkilenecek. Bu durum, bu şirketler için milyarlarca avro ek maliyet anlamına geliyor ve bu maliyetler zaten yavaşlayan talep ve düşen fiyatlarla mücadele eden şirketler için büyük bir yük oluşturuyor.

Volvo Başkan Yardımcısı Bjorn Annwall, bu ek maliyetlerin nihayetinde tüketicilere yansıtılacağını ve elektrikli araçların daha pahalı hale geleceğini belirtti. Çin’in Zhejiang Geely Holding şirketine ait olan Volvo, serbest ticaretin savunucusu olarak bu vergileri bir engel olarak görüyor.

AB’nin bu kararı, kendi elektrikli araç endüstrisini daha düşük maliyetli Çin modellerinin akışından korumayı amaçlıyor. Ancak bazı ekonomistler, bu vergilerin kısa vadede etkisinin sınırlı olacağını savunuyor. Kiel Dünya Ekonomisi Enstitüsü, bu vergilerin Çin’den elektrikli araç ithalatını önemli ölçüde azaltabileceğini ve Avrupa’da üretimin artmasıyla dengeleyebileceğini öngörüyor.

Çin ise kendi hak ve çıkarlarını koruyacağını belirtti, ancak henüz herhangi bir misilleme yapacağına dair bir açıklama yapmadı. Çin Yolcu Otomobil Derneği ise bu durumdan daha az endişe duyarak, Çinli elektrikli araç üreticilerinin Avrupa’da büyümeye devam edeceğine olan güvenini dile getirdi.

Related Posts

Tarifeler yeniden gündemde: Otomobil fiyatları nasıl etkilenecek?

ABD Başkanı Donald Trump’ın 2 Nisan’da açıkladığı ve adına Kurtuluş Günü dediği gümrük tarifeleri 9 Temmuz’da tekrar yürürlüğe girecek. AB ile müzakereler sonuçlanmazken ABD yalnızca Çin ve İngiltere ile anlaşmaya gitmişti. Peki gümrük tarifeleri otomobil fiyatlarını nasıl etkileyecek? İşte detaylar…

Hesaplarınız güvende değil! 16 milyar kullanıcı bilgisi çalındı

2024 yılında ortaya çıkarılan veri sızıntılarında, 16 milyar kullanıcı kaydının çalındığı ve çok sayıda platformun etkilendiği belirlendi.

Zeynep Yiğit bilek güreşinde Avrupa’yı salladı

Eskişehir’de yaşayan sporcu Zeynep Yiğit, Bilek Güreşi Avrupa Şampiyonası’nda sağ kolda şampiyon olurken, sol kolda ise Avrupa ikincisi oldu.

Google Drive’a yeni yapay zeka özelliği

Google Drive, Workspace kullanıcılarına yönelik yeni bir özelliği duyurdu: Gemini AI, artık yalnızca belgeler ve PDF’ler için değil, video dosyaları için de özet sunacak. Bu, kullanıcıların videoları izlemeden içeriği hızlıca anlamalarına olanak tanıyacak.

Kazandığı dünya 3.lüğü ile Yozgat’ın gururu oldu

Yozgat’ın Yerköy ilçesinden yetişen genç kickboks sporcusu Semanur Erdem, Antalya’da düzenlenen 10. Uluslararası Kickboks Dünya Kupası’nda büyük bir başarıya imza attı.

Huawei Watch 5’i satışa sundu

Huawei, Berlin’de düzenlediği lansmanla Watch 5 serisini tanıttı. Türkiye’de de eş zamanlı satışa sunulan Watch 5, 42 mm ve 46 mm olmak üzere iki farklı boyutla geliyor. 42 mm’lik modelde Rolex’te de kullanılan 904L paslanmaz çelik gövde yer alıyor …